Níže jsou uvedeny všeobecné obchodní podmínky, kterými se řídí vztah mezi společností AVIATIK SERVIS s.r.o. a Vámi jako objednatelem nebo příjemcem letenky na vyhlídkový let balónem. V případě, kdy budete mít k níže uvedenému textu nějaké otázky, neváhejte nás kontaktovat na tel. čísle 605 76 77 76, příp. emailem na aviatik@balon.cz.
Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecná ustanovení
Společnost AVIATIK SERVIS s.r.o., IČ: 00547611 se sídlem Brno, 61600, Šeránkova 311/4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod spisovou značkou C 147 (dále jen AVIATIK) má oprávnění provozovat letecké práce, vyhlídkové lety horkovzdušnými balóny (dále služby).
Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují smluvní vztahy a vymezují práva a povinnosti mezi společností AVIATIK a objednatelem služby, popř. třetí osobou, v jejíž prospěch je služba objednána, nebo která službu využije (dále klient). Veškeré takové smluvní vztahy se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky a těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou zveřejněny na internetových stránkách AVIATIK www.balon.cz.
Vznik smluvního vztahu
Smluvní vztah mezi AVIATIKEM a klientem vzniká zaplacením zálohy nebo celé kupní ceny letenky. Klientem je myšlena osoba nebo firma, která služby společnosti AVIATIK kupuje nebo využívá. Koupí letenky nebo rezervací termínu služby klient potvrzuje, že souhlasí se všeobecnými smluvními podmínkami.
Objednávkou služby souhlasí klient s tím, že údaje o jeho osobě budou u firmy AVIATIK uchovávány v souladu s příslušnými zákony o ochraně dat. AVIATIK se zavazuje, že bude používat tyto údaje pouze pro vlastní potřebu a nebude je předávat dále třetím osobám s následující výjimkou: při nákupu v internetovém obchodu www.balon.cz je e-mailová adresa klienta předána společnosti Naspers OCS Czech Republic s.r.o. (provozovatel portálu Heureka.cz) za účelem vytvoření Dotazníku v rámci programu “Ověřeno zákazníky”.
Předmět smlouvy
Předmětem smluvního vztahu je závazek AVIATIKU zajistit dodání služeb popsaných dále a specifikovaných v objednávce a jejím potvrzení a závazek klienta zaplatit za poskytnutí těchto služeb AVIATIKU sjednanou cenu a služby za stanovených podmínek využít.
Popis služby – vyhlídkového letu horkovzdušným balonem
Klient se s posádkou balónu setká na předem domluveném místě. O místě startu a provedení letu nebo zrušení letu rozhoduje velitel balónu (dále pilot). Před startem jsou klienti poučeni o chování během přípravy a letu balonem. Posádka připravuje balón k letu, klienti mohou pomáhat. Balón letí vždy po větru a místo přistání pilot hledá v poslední fázi letu. Doba letu je dána typem letenky. Skutečná doba letu může být zkrácena nebo prodloužena pilotem z důvodu bezpečného provedení letu. Balón je sledován doprovodnými vozidly, která zajišťují návrat klientů, posádky a techniky na místo setkání. Po přistání následuje tradiční balonářský křest větrem, zemí, ohněm a sektem a klientům jsou předány pamětní listy.
Hlavní letová sezóna v ČR probíhá v období květen-říjen. V ostatních měsících se v ČR létá jen výjimečně. Balóny létají pouze ráno a večer (start asi 1 hodinu po východu a 1-2 hodiny před západem slunce). Orientační čas setkání na let se klient dozví při rezervaci termínu letu. Nejpozději 2–3 hodiny před plánovaným časem setkání operátor klientovi potvrdí konání letu a také upřesní čas a místo setkání, formou SMS nebo telefonicky. V případě nepříznivé předpovědi meteorologických podmínek je let zrušen a klient si rezervuje náhradní termín letu.
Letenka na vyhlídkový let balonem
Klient může využít službu pouze s platnou letenkou na vyhlídkový let balónem vydanou společností AVIATIK, nebo s platným certifikátem zprostředkující společnosti, která má s AVIATIKEM uzavřenu smlouvu o spolupráci.
Objednávka letenky
Klient si může objednat letenku na stránkách www.balon.cz, telefonicky, e-mailem nebo osobně v kanceláři Brno, Šeránkova 4 nebo u smluvních prodejců. Po zpracování objednávky je letenka vystavena a klientovi jsou předány nebo zaslány další informace.
Dodání letenky
Letenku si lze vyzvednout osobně v kanceláři Brno, Šeránkova 4 nebo u smluvních prodejců, jinak je zaslána prostřednictvím spedičních společností. Společnost AVIATIK nenese odpovědnost za případná zpoždění vzniklá při spedici.
Odesílaná zásilka obsahuje objednaný počet letenek, ke každé letence "Informace pro pasažéry“, vše v dárkové krabičce/obálce dle výběru klienta.
Při platbě v hotovosti a osobním odběru je letenka vystavena a předána klientovi na počkání.
Při platbě bankovním převodem nebo platební kartou je letenka předána nebo odeslána po připsání dohodnuté částky na účet AVIATIKU.
Při platbě dobírkou je letenka odeslána následující pracovní den po obdržení objednávky.
Ceny letenek
Ceny nabízených služeb jsou uvedeny na internetových stránkách AVIATIKU www.balon.cz. Cena služby dle konkrétní uzavřené smlouvy je vždy uvedena na dokladu o prodeji nebo na výzvě k platbě. Cena je vždy uvedena včetně příslušné sazby DPH. Cena může být kupujícím uhrazena pouze způsoby, které jsou uvedeny na internetové adrese www.balon.cz.
K ceně poskytované služby bude připočteno poštovné a balné. Aktuální ceník poštovného a balného je vždy uveden na internetových stránkách AVIATIKU www.balon.cz.
Základní cena letenky je určena pro klienta o min. výšce 120 cm a max. hmotnosti 120 kg.
Jednotlivé nabízené slevy nelze kombinovat.
Platnost letenky a její prodloužení
Letenka je platná jeden rok od data jejího vystavení.
Pokud klient nevyužije letenku do konce doby platnosti, může před vypršením platnosti kontaktovat klientské centrum a prodloužit platnost letenky. Zdarma je platnost letenky prodloužena v případě, že klient měl rezervován alespoň 2 termíny letu a lety byl zrušeny ze strany Aviatiku, zejména pro nepřízeň počasí. Pokud nedošlo k žádné rezervaci letu během původní platnosti letenky (v běžné letové sezóně květen-říjen v ČR, v běžné letové sezóně prosinec-únor u letů v Alpách), prodloužení platnosti letenky bude zpoplatněno částkou 500,- Kč/1 letenka. Žádost o prodloužení platnosti letenky klient pošle písemně na e-mail aviatik@balon.cz.
Po uplynutí doby platnosti letenky ztrácí klient nárok na poskytnutí služby a závazek AVIATIKU poskytnout službu tímto zaniká. AVIATIKU vzniká nárok na smluvní pokutu ve výši uhrazené ceny jako sankce za porušení povinnosti klienta službu využít.
Odstoupení od smlouvy - stornování letenky
Klient může odstoupit od smlouvy v období 3 měsíců od data vystavení letenky. Oznámení o odstoupení od smlouvy je třeba zaslat písemně na e-mail aviatik@balon.cz. Peníze se vrací osobě nebo firmě, která letenku zakoupila do 14 dnů po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy a to výhradně bezhotovostním převodem na bankovní účet klienta. Společnost AVIATIK má nárok na náhradu škody a nákladů za poštovné ve výši 500,- Kč/1 letenka.
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má klient v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí letenky. V takovém případě klient kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně uvede, že odstupuje od smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Odstoupení od smlouvy musí být doručeno nejpozději poslední den 14 denní lhůty. Peníze se vrací osobě nebo firmě, která letenku zakoupila do 14 dnů po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy a to výhradně bezhotovostním převodem na bankovní účet klienta. Společnost AVIATIK má nárok na náhradu škody a nákladů za poštovné ve výši 200,- Kč/1 letenka.
Rezervace termínu letu, změny a zrušení rezervace
Rezervace termínu letu probíhá NONSTOP ONLINE na www.balon.cz nebo v pracovní dny 9:00 - 15:00 hod. telefonicky na klientském centru AVIATIKU na tel. čísle 605 76 77 76. Rezervaci doporučujeme provádět nejméně 14 dní před plánovaným termínem letu. Při rezervaci je klient povinen uvádět pravdivé údaje (jméno, příjmení, kontaktní údaje, hmotnost). O uskutečněné rezervaci termínu letu je klient informován formou e-mailu nebo SMS zprávou.
1. Zrušení rezervace termínu letu klientem
Klient je oprávněn zrušit rezervaci termínu letu nejpozději 2 dny před sjednaným termínem letu a sjednat v rámci doby platnosti letenky termín nový. Změny v rezervaci se provádí NONSTOP ONLINE na www.balon.cz, e-mailem na aviatik@balon.cz nebo telefonicky na klientském centru tel. 605 76 77 76, v pracovní době 9:00 - 15:00 hod. Zrušení rezervace termínu letu v době kratší než 2 dny před sjednaným termínem letu není možné. Je možné dohodnout změnu v osobě klienta. Pokud se klient nedostaví na místo setkání, letenka bude zrušena bez náhrady.
2. Zrušení rezervace termínu letu AVIATIKEM
- AVIATIK je oprávněn zrušit rezervaci z technických důvodů nejpozději 2 dny před sjednaným termínem letu, klient bude informován SMS zprávou nebo telefonicky.
- AVIATIK je oprávněn zrušit rezervaci v případě nepříznivého počasí nejpozději 2 hodiny před plánovaným časem setkání na let, klient bude informován SMS zprávou nebo telefonicky.
- AVIATIK je oprávněn zrušit rezervaci na místě setkání, pokud pilot rozhodne o zrušení letu z důvodu bezpečnosti nebo při změně meteorologických podmínek.
Ve všech uvedených případech nevzniká právo klienta na náhradu škody vzniklé mu v přímé souvislosti se zrušením rezervace (např. náklady na dopravu na místo setkání). Klient má nárok na sjednání nového termínu letu v rámci platnosti letenky, popř. nebude-li možný termín v rámci doby platnosti letenky, tak nejbližší možný termín.
Děti v koši balónu
Na let balonem typu KLASIK a PREMIUM je možné vzít děti starší 10 let a vyšší jak 130 cm. Menší děti nevidí přes hranu koše a z bezpečnostních důvodů není možné je zvedat nebo držet v náručí. Děti mladší 15 let mohou letět pouze v doprovodu dospělé osoby a s písemným souhlasem zákonného zástupce, pokud jím není doprovázející osoba. Mladiství ve věku 15–18 let musí mít písemný souhlas zákonného zástupce.
Z bezpečnostních důvodů děti mladší 10 let mohou letět pouze v rámci privátních letů. Minimální výška dítěte musí být 120 cm.
Zdravotní omezení
Z bezpečnostních důvodů nemohou být přepravovány těhotné ženy. Před letem by se měli se svým ošetřujícím lékařem poradit klienti s onemocněním srdce, krevního oběhu, s plicním onemocněním a onemocněním pohybového ústrojí. Klient je povinen informovat klientské centrum o svých zdravotních omezeních, případně o snížené pohyblivosti (kolena, kyčle, páteř, kloubní náhrady ... ). Starší osoby by se měly při rozhovoru s operátorem klientského centra nechat informovat o možném riziku.
Letu balónem se účastní klient na vlastní odpovědnost. Měl by být fyzicky zdatný a je zcela na jeho zvážení, zda může aktivitu absolvovat. V případě jakýchkoliv pochybností je dobré konzultovat situaci s klientským centrem AVIATIKU.
Pilot má právo vyloučit z přepravy těhotnou ženu, klienta u kterého existuje podezření na požití alkoholu nebo drog, klienta se sníženou pohyblivostí popř. klienta, který není schopný zaujmout bezpečnou přistávací pozici (podřep,…) - zaplacená letenka v takovém případě propadá bez náhrady.
Oděv a zavazadla klienta
Je doporučeno pohodlné, tmavé, sportovní oblečení a pevné boty (tenisky). V koši balónu není větší zima než na zemi, není třeba se oblékat tepleji. Oděv může být během letu a přistání znečištěn.
Filmování a fotografování je povoleno. Pouze domácí video pro vlastní potřebu. Za kamery, brýle, fotoaparáty a podobné předměty AVIATIK nemůžeme převzít žádné ručení. Vezme-li klient uvedené předměty s sebou, pak je sám odpovědný za jejich bezpečné opatrování během celého letu balónu, včetně fáze přípravy, startu a přistání, jakož i během jízdy autem na místo startu a z místa přistání zpět na místo setkání. Za poškození a zranění způsobená přístroji některého z klientů ručí klient, který veze tyto přístroje s sebou.
Podle leteckého zákona jsou klienti povinni podrobit se bezpečnostní prohlídce, aby se vyloučila možnost přepravy nebezpečných předmětů (zbraně, výbušniny, hořlaviny, sklo, ...).
Pilot má právo vyloučit z přepravy klienta, který má nevhodné oblečení a obuv - zaplacená letenka v takovém případě propadá bez náhrady.
Povinnosti klienta
Při rezervaci termínu letu je klient povinen uvádět pravdivé údaje - jméno, příjmení, kontaktní údaje, hmotnost, informace o zdravotním stavu.
V zájmu bezproblémového a bezpečného průběhu letu musí klient uposlechnout všech pokynů pilota a posádky a to na startovní ploše, v průběhu letu, po přistání a při návratu na startovní místo.
Pilot má právo vyloučit z přepravy klienta, který uvedl nepravdivé údaje o svém zdravotním stavu a hmotnosti, popř. klienta který není schopný porozumět pokynům pilota a posádky - zaplacená letenka v takovém případě propadá bez náhrady.
Pojištění klienta
Každý klient je řádně pojištěn dle platných zákonů.
Škodní událost nebo zranění musí být nahlášeny bezprostředně po ukončení letu pilotovi, nebo na klientském centru. Na pozdější reklamace (oznámení) nebude brán zřetel.
Záruka kvality provedení letu
- Balón letí ve výškách od země do 300 m a během letu vystoupá minimálně 500 metrů nad zem.
- Vyhlídkový let se koná při vhodném počasí pro let balonem. Dohlednost je větší než 10 km a plánovaná délka letu je větší než 5 km.
- Doba letu je uvedena u každého nabízeného typu letu a může být zkrácena o max. 15 minut, pokud není s pasažéry dohodnuto jinak.
- Každý pasažér, který letí poprvé, je po letu pokřtěn a získává křestní list. Křest má slavnostní charakter.
- Každý pasažér je před letem poučen o průběhu letu a možných nebezpečích.
V případě nedodržení těchto bodů je nabídnuta možnost opakování letu.
Provedení letu jinou firmou
V jednotlivých případech může AVIATIK pro realizaci letu použít jinou firmu, která splňuje stejné právní předpoklady zákona o civilním letectví. Ručení přejímá v tomto případě tato pověřená firma. Ručení velitele letadla se řídí dle platných zákonů o civilním letectví.
Reklamace a stížnosti
Nejjednodušší způsob, jak vyřešit problém, pokud se objeví, je zavolat neprodleně klientské centrum. Operátor udělá vše pro to, aby byl problém řešen. Pokud i přesto není klient spokojen, může poslat stížnost (včetně čísla letenky a jména osoby, se kterou bylo daný den jednáno) na adresu: AVIATIK SERVIS s.r.o., Šeránkova 4, Brno 616 00. Stížnost bude detailně prověřena a klient bude informován do 30 dnů.
Podobně, pokud bude klient spokojen a bude chtít své pozitivní reakce sdělit, společnost AVIATIK tyto informace ráda přivítá na adrese: aviatik@balon.cz
Závěrečné ustanovení
Tyto všeobecné smluvní podmínky jsou platné od 27.11.2015