Všeobecná ustanovení
Společnost AVIATIK SERVIS s.r.o., IČ: 00547611 se sídlem Brno, 61600, Šeránkova 311/4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod spisovou značkou C 147 (dále jen AVIATIK) má oprávnění provozovat letecké práce, vyhlídkové lety horkovzdušnými balóny (dále služby).
Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují smluvní vztahy a vymezují práva a povinnosti mezi společností AVIATIK a objednatelem služby, popř. třetí osobou, v jejíž prospěch je služba objednána, nebo která službu využije (dále klient). Veškeré takové smluvní vztahy se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky a těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou zveřejněny na internetových stránkách AVIATIK www.balon.cz.
Vznik smluvního vztahu
Smluvní vztah mezi AVIATIKEM a klientem vzniká zaplacením zálohy nebo celé kupní ceny letenky. Klientem je myšlena osoba nebo firma, která služby společnosti AVIATIK kupuje nebo využívá. Koupí letenky nebo rezervací termínu služby klient potvrzuje, že souhlasí se všeobecnými smluvními podmínkami.
Objednávkou služby souhlasí klient s tím, že údaje o jeho osobě budou u firmy AVIATIK uchovávány v souladu s příslušnými zákony o ochraně dat. AVIATIK se zavazuje, že bude používat tyto údaje pouze pro vlastní potřebu a nebude je předávat dále třetím osobám.
Předmět smlouvy
Vyhlídkový let balonem
Klient se s posádkou balónu setká na předem domluveném místě. O místě startu a provedení letu nebo zrušení letu rozhoduje velitel balónu (dále pilot). Před startem jsou klienti poučeni o chování během přípravy a letu balonem. Posádka připravuje balón k letu, klienti mohou pomáhat. Balón letí vždy po větru a místo přistání pilot hledá v poslední fázi letu. Doba letu je dána typem letenky. Skutečná doba letu může být zkrácena nebo prodloužena pilotem z důvodu bezpečného provedení letu. Balón je sledován doprovodnými vozidly, která zajišťují návrat klientů, posádky a techniky na místo setkání. Po přistání následuje tradiční balonářský křest větrem, zemí, ohněm a sektem a klientům jsou předány pamětní listy.
Letenka pro Vyhlídkový let balonem
Klient může využít službu pouze s platnou letenkou na vyhlídkový let balónem vydanou společností AVIATIK, nebo s platným certifikátem zprostředkující společnosti, která má s AVIATIKEM uzavřenu smlouvu o spolupráci.
Objednávka letenky
Klient si může objednat letenku na stránkách www.balon.cz, telefonicky, e-mailem nebo osobně v kanceláři Brno, Šeránkova 4 nebo u smluvních prodejců.
Při objednání letenky prostřednictvím e-shopu je objednávka obratem potvrzena e-mailem. Po zpracování objednávky jsou klientovi zaslány e-mailem další informace.
Dodání letenky
Letenku si lze vyzvednout osobně v kanceláři Brno, Šeránkova 4 nebo u smluvních prodejců, jinak je zaslána pomocí distribučních společností. Společnost AVIATIK nenese zodpovědnost za případná zpoždění vzniklá při distribuci.
Obálka (balíček) s letenkou dále obsahuje „Informace pro pasažéry“.
Při platbě v hotosti je letenka vystavena ihned.
Při platbě bankovním převodem je letenka předána nebo odeslána po přIpsání dohodnuté částky na účet AVIATIKU.
Při platbě dobírkou je letenka odeslána ještě týž den, nebo další pracovní den po obdržení objednávky.
Cena letu balónem
Ceník nabízených služeb je vždy uveden na internetových stránkách AVIATIKU www.balon.cz. Cena služby dle konkrétní uzavřené smlouvy je vždy uvedena na dokladu o prodeji nebo na výzvě k platbě. Cena je vždy uvedena včetně příslušné sazby DPH. Cena může být kupujícím uhrazena pouze způsoby, které jsou uvedeny na internetové adrese www.balon.cz.
K ceně poskytované služby (viz předcházející odstavec) budou připočteny náklady za doručení zásilky, stanovené v závislosti na způsobu zvolené dopravy. Aktuální ceník distribuce je vždy uveden na internetových stránkách AVIATIKU www.balon.cz.
Jednotlivé slevy na služby není možné kombinovat a/nebo sčítat s jinými slevami.
Platnost letenky
Platnost letenky je jeden rok ode dne prodeje. Pokud klient nevyužije letenku do vypršení doby platnosti, může před vypršením platnosti kontaktovat klientské centrum a prodloužit platnosti letenky o dalších 12 měsíců. Společnost AVIATIK má právo navýšit cenu letenky, pokud došlo od data prodeje k jejímu zdražení o více jak 10%.
Pokud si klient objedná termín letu a ten není uskutečněn z důvodu nepříznivého počasí, platnost se prodlužuje automaticky, bez navýšení ceny.
Stornování letenky
Klient může letenku stornovat v období 1 roku od data zakoupení a požádat o vrácení peněz. Peníze se vrací osobě nebo firmě, která letenku zakoupila. Společnost AVIATIK si přitom účtuje manipulační poplatek 500,- Kč za jednu letenku.
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má klient v souladu s § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí letenky. V takovém případě klient kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně uvede, že odstupuje od smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Peníze je možné vrátit též v hotovosti v sídle společnosti po předchozí domluvě. Odstoupení od smlouvy musí být doručeno nejpozději poslední den 14 denní lhůty. Klient v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí AVIATIKU vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Protože letenku již nelze prodat dalším zákazníkům, společnost AVIATIK SERVIS má nárok na náhradu škody a nákladů za poštovné ve výši 200,- Kč.
Rezervace termínu
Po obdržení letenky, nebo nejméně 14 dní před plánovaným termínem letu klient kontaktuje klientské centrum AVIATIKU na tel. čísle 605 767 776, kde jsou dohodnuty podrobnosti letu.
Lety probíhají po celý rok, je-li vhodné počasí. Hlavní letová sezóna je v měsících květen - říjen. V ostatních měsících se létá spíše výjimečně, protože podmínky pro létání nejsou vhodné. Balóny létají pouze ráno a večer (start asi 1 hodinu po východu a 1-2 hodiny před západem slunce). Čas setkání sdělí operátor klientovi při objednání termínu letu. Nejpozději 2–3 hodiny před plánovaným časem setkání operátor klientovi potvrdí konání letu a také čas a místo setkání. V případě nepříznivé předpovědi meteorologických podmínek je let zrušen a s klientem je dohodnut náhradní termín letu.
V případě zrušení letu na místě setkání z důvodu nepředpokládané změny počasí nebo jiných nepředvídatelných okolností se nebude AVIATIK podílet na nákladech spojených
s cestou pasažéra na místo setkání.
Zdravotní omezení
Z bezpečnostních důvodů nemohou být přepravovány těhotné ženy a děti o výšce méně než 130 cm. Klienti mladší 15-ti let mohou letět pouze v doprovodu dospělé osoby. Klienti ve věku 15–18 let musí mít písemný souhlas zákonného zástupce. Před letem by se měli se svým ošetřujícím lékařem poradit klienti s onemocněním srdce, krevního oběhu, s plicním onemocněním a onemocněním pohybového ústrojí. Informujte nás prosím o eventuálních omezeních, případně o své snížené pohyblivosti (kolena, kyčle, páteř ... ). Starší osoby by se měly při rozhovoru s operátorem klientského centra nechat informovat o možném riziku. Klient s hmotností nad 100 kg je povinen informovat operátora klientského centra při objednání termínu letu o své aktuální hmotnosti.
Letu balónem se účastní klient na vlastní odpovědnost. Měl by být fyzicky zdatný a je zcela na jeho zvážení, zda může aktivitu absolvovat. V případě jakýchkoliv pochybností je dobré konzultovat problém s klientským centrem AVIATIKU.
Přeprava může být odmítnuta, existuje-li podezření na požití alkoholu nebo drog před letem – zaplacená letenka v takovém případě propadá bez náhrady.
Oděv a zavazadla klienta
Je doporučeno pohodlné, tmavé, sportovní oblečení a pevné boty. V koši balónu není větší zima než na zemi, není třeba se oblékat tepleji. Oděv může být během letu a přistání znečištěn.
V případě oblečení, které je nepřiměřené účelu, může být klient pilotem z přepravy vyloučen.
Filmování a fotografování je povoleno. Pouze domácí video pro vlastní potřebu. Za kamery, brýle, fotoaparáty a podobné předměty AVIATIK nemůžeme převzít žádné ručení. Vezme-li klient uvedené předměty s sebou, pak je sám odpovědný za jejich bezpečné opatrování během celého letu balónu, včetně fáze přípravy, startu a přistání, jakož i během jízdy autem na místo startu a z místa přistání zpět na místo setkání. Za poškození a zranění způsobená přístroji některého z klientů ručí klient, který veze tyto přístroje s sebou.
Podle leteckého zákona jsou klienti povinni podrobit se bezpečnostní prohlídce, aby se vyloučila možnost přepravy nebezpečných předmětů (zbraně, výbušniny, hořlaviny, sklo, ...).
Povinnost klienta
Při objednání termínu letu je klient povinen nahlásit operátorovi svoji aktuální hmotnost.
V zájmu bezproblémového a bezpečného průběhu letu musí klient uposlechnout všech pokynů posádky.
Pojištění klienta
Každý klient je řádně pojištěn dle platných zákonů.
Škodní událost nebo zranění musí být nahlášeny bezprostředně po ukončení letu pilotovi, nebo na klientském centru. Na pozdější reklamace (oznámení) nebude brán zřetel.
Změna termínu letu klientem
Klient má právo termín letu změnit nebo stornovat. Pokud klient stornuje domluvený termín letu v době delší než 24 hodin před dohodnutým časem setkání, neplatí žádný poplatek a může si dohodnout nový termín letu. Pokud klient stornuje domluvený termín letu v době kratší než 24 hodin před dohodnutým časem setkání, platí manipulační poplatek 500,- Kč a navíc má společnost AVIATIK právo požadovat storno poplatek ve výši až 100% ze smluvní ceny za požadovanou službu.
Pokud se klient nedostaví na místo setkání bez omluvy, letenka bude zrušena bez náhrady.
Záruka kvality provedení letu
- Balón letí ve výškách od země do 300 m a během letu vystoupá minimálně 500 metrů nad zem.
- Vyhlídkový let se koná při vhodném počasí pro let balonem. Dohlednost je větší než 10 km a celková plánovaná délka letu je větší než 5 km.
- Doba letu je uvedena u každého nabízeného typu letu a může být zkrácena maximálně o 15 minut, pokud není s pasažéry dohodnuto jinak.
- Každý pasažér, který letí poprvé, je po letu pokřtěn a získává křestní list. Křest má slavnostní charakter.
- Každý pasažér je před letem poučen o průběhu letu a možných nebezpečích.
V případě nedodržení těchto bodů je nabídnuta možnost opakování letu.
Provedení letu jinou firmou
V jednotlivých případech může AVIATIK pro realizaci letu použít jinou firmu, která splňuje stejné právní předpoklady zákona o civilním letectví. Ručení přejímá v tomto případě tato pověřená firma. Ručení velitele letadla se řídí dle platných zákonů o civilním letectví.
Reklamace a stížnosti
Nejjednodušší způsob, jak vyřešit problém, pokud se objeví, je zavolat neprodleně klientské centrum. Operátor udělá vše pro to, aby byl problém řešen. Pokud i přesto není klient spokojen, může poslat stížnost (včetně čísla letenky a jména osoby, se kterou bylo daný den jednáno) na adresu: AVIATIK SERVIS s.r.o., Šeránkova 4, Brno 616 00. Stížnost bude detailně prověřena a klient bude informován do 30 dnů.
Podobně, pokud bude klient spokojen a bude chtít své pozitivní reakce sdělit, společnost AVIATIK tyto informace ráda přivítá na adrese: aviatik@balon.cz
Závěrečné ustanovení
Tyto všeobecné smluvní podmínky jsou platné od 1.5.2012.